Aktualności  »  Wiadomości prasowe

OBOWIĄZKOWA REJESTRACJA W SYSTEMIE ŚLEDZENIA WYROBÓW TYTONIOWYCH

Do 20 maja 2019 roku każdy podmiot gospodarczy, w tym sklep i hurtownia, który prowadzi sprzedaż wyrobów tytoniowych, musi być zarejestrowany w systemie śledzenia wyrobów tytoniowych Track&Trace. Rejestracja jest częścią unijnego systemu śledzenia ruchu i pochodzenia tych produktów.

 

·         Rejestracja w oficjalnej wersji systemu możliwa jest na stronie https://www.idissuer.pl

·         Odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania oraz instrukcje, jak złożyć wnioski m.in. o kod podmiotu (EOID) i kod zakładu (FID), znajdują się na stronie https://help.idissuer.pl/Home/Instructions?title=FAQ

·         Jeśli nie jesteście Państwo pewni, czy otrzymaliście prawidłowy kod, można to zweryfikować na podstawie pierwszych czterech znaków. Kody z systemu produkcyjnego rozpoczynają się od znaków KPL1; z systemu testowego PWPS.

·         Podmioty uczestniczące w obrocie wyrobami tytoniowymi muszą zarejestrować zarówno podmiot (uzyskają wtedy kod EOID), jak i zakład (kod FID).

·         Wiele pytań z zakresu interpretacji przepisów rozwiewa także Ministerstwo Finansów na stroniehttps://www.podatki.gov.pl/akcyza/system-sledzenia-wyrobow-tytoniowych-track-trace/pytania-i-odpowiedzi/

·         W razie innych pytań trzeba kontaktować się z infolinią PWPW od poniedziałku do piątku, w godz. 7.00 do 15.00, tel.+48 732 122 031.

 

 

Od 20 maja 2019 każda paczka papierosów, a także każde opakowanie zbiorcze zawierające wyroby tytoniowe w ilości większej niż paczka wprowadzane do obrotu na terenie Unii Europejskiej czy to przez producenta czy też importera musi być zarejestrowane w systemie śledzenia wyrobów tytoniowych Track&Trace. Celem wprowadzenia systemu przez dyrektywę 2014/40 było wg. Komisji Europejskiej wyeliminowanie z obrotu nielegalnych wyrobów tytoniowych. System wymaga rejestracji producentów, linii produkcyjnych, importerów, dystrybutorów, punktów detalicznych i śledzenia produktów przez wszystkie podmioty uczestniczące w obrocie do ostatniego dystrybutora przed pierwszym punktem detalicznym – czyli sklepem.