Kategorie
Aktualności » Wiadomości prasowe
Internet przyciąga do sklepów
W Polsce handel internetowy stanowi wciąż niewiele, bo ok. 3 % sprzedaży detalicznej. Jednak tak naprawdę wpływ sieci na decyzje zakupowe jest w wielu branżach znacznie wyższy, w przypadku biletów lotniczych, turystyki czy niektórych kategorii sprzętu elektronicznego bezpośrednio decyduje o ponad 20 % sprzedaży. Dlatego Internet, nawet jeśli tylko pośrednio, staje się przyszłością dla całej branży handlowej.
Z badań przeprowadzonych przez frmę IMAS na zlecenie Divante wynika, iż w jednych branżach wpływ Internetu na zakupy jest znacznie większy niż w innych. Okazuje się, że już co druga rezerwacja hotelowa dokonywana jest pod bezpośrednim wpływem informacji z Internetu. Z czego aż 27,7% klientów dokonuje jej w formie elektronicznej, a wcześniej także w sieci sprawdza oferty konkurencji. Dlatego też - zdaniem ekspertów - coraz większego znaczenia nabiera stwierdzenie, że przyszłością handlu jest integracja kanałów i umożliwienie klientowi płynnego przechodzenia od online do tradycyjnych kanałów sprzedaży.
Więcej w "Rzeczpospolitej" z dnia 6 lipca 2011 r.