Aktualności  »  Wiadomości prasowe

Bon na święta dla pracownika z PIT

Przedsiębiorcy rozpoczęli masowe zakupy przedświątecznych prezentów dla swoich pracowników. Najczęściej decydują się na bony, talony oraz karty przedpłacone (pre-paid), czyli coś w rodzaju karty płatniczej doładowanej na określoną sumę.

Zbliżające się święta Bożego Narodzenia niemal dla 60 proc. pracodawców są okazją do wręczenia swoim pracownikom prezentu lub gratyfikacji. Takie wnioski płyną z badań przeprowadzonych przez ARC Rynek i Opinia.

Wybór takich, a nie innych prezentów wynika m.in. z regulacji podatkowych. W zależności od źródła finansowania lub formy upominku będzie on zwolniony z podatku dochodowego – stwierdzają eksperci.

Najpopularniejsze bony

Sezonowość wręczania bonów podarunkowych od wielu lat się nie zmienia. Według Roberta Lecha, dyrektora generalnego Sodexo Motivation Solutions, ponad jedna trzecia wszystkich firm funkcjonujących w Polsce wręcza kupony podarunkowe, a 69 proc. firm zatrudniających powyżej 49 osób wybiera pozagotówkowe świadczenia rzeczowe w formie kuponów, kart przedpłaconych czy paczek.

– Oznacza to, że pracodawcy celebrują wspólnie z pracownikami ważne święta i starają się dostosować podarunek do potrzeb i oczekiwań pracownika – uważa Robert Lech.


 
Przedsiębiorcy rozpoczęli masowe zakupy przedświątecznych prezentów dla swoich pracowników. Najczęściej decydują się na bony, talony oraz karty przedpłacone (pre-paid), czyli coś w rodzaju karty płatniczej doładowanej na określoną sumę.

Zbliżające się święta Bożego Narodzenia niemal dla 60 proc. pracodawców są okazją do wręczenia swoim pracownikom prezentu lub gratyfikacji. Takie wnioski płyną z badań przeprowadzonych przez ARC Rynek i Opinia.

– Wybór takich, a nie innych prezentów wynika m.in. z regulacji podatkowych. W zależności od źródła finansowania lub formy upominku będzie on zwolniony z podatku dochodowego – stwierdzają eksperci.

Najpopularniejsze bony

Sezonowość wręczania bonów podarunkowych od wielu lat się nie zmienia. Według Roberta Lecha, dyrektora generalnego Sodexo Motivation Solutions, ponad jedna trzecia wszystkich firm funkcjonujących w Polsce wręcza kupony podarunkowe, a 69 proc. firm zatrudniających powyżej 49 osób wybiera pozagotówkowe świadczenia rzeczowe w formie kuponów, kart przedpłaconych czy paczek.

– Oznacza to, że pracodawcy celebrują wspólnie z pracownikami ważne święta i starają się dostosować podarunek do potrzeb i oczekiwań pracownika – uważa Robert Lech.

Jego zdaniem wszystko po to, by zmotywować pracownika, zasilić jego domowy budżet i podkreślić jego wartość dla organizacji. Firmy traktują kupony jako wygodne i praktyczne narzędzie motywacyjne, które można szybko kupić, rozdysponować i rozliczyć. Pracownik z kolei otrzymuje pełną swobodę realizacji otrzymanego bonu czy karty podarunkowej.

W dobie internetu, mediów społecznościowych i dynamicznego rozwoju nowych technolo gii pracodawcy odchodzą od jednakowego pakietu benefitów dla wszystkich pracowników.

Według jego danych dużą popularnością cieszą się karty przedpłacone.

– Przekazywanie pracownikom pieniędzy za pomocą takich kart upraszcza i automatyzuje system przelewów w firmach. Można oszczędzić czas i pieniądze oraz stać się nowoczesnym pracodawcą – zapewnia Adam Kompowski.

Więcej w "Dzienniku Gazeta Prawna" z dnia 30 listopada 2011 r.