Kategorie
Aktualności » Z życia NRZHiU
Projekt „Tu mieszkam, tu kupuję”
12 października 2010
Firma MAKRO Cash & Carry we współpracy z Naczelną Radą Zrzeszeń Handlu i Usług prowadzi kampanię społeczną wspierającą tradycyjny handel. W ramach projektu pod hasłem „Tu mieszkam, tu kupuję” na terenie całej Polski prowadzone są działania zachęcające polskich konsumentów do robienia zakupów w lokalnych sklepikach.
Pomimo iż Polacy lubią robić zakupy w małych sklepach „za rogiem”, ostatnie badania pokazują, że liczba niezależnych, małych sklepów rocznie maleje o ok.10%. Segment ten jest szczególnie ważny, zarówno dla polskiej gospodarki, jak i społeczeństwa. Generuje znaczącą liczbę miejsc pracy, szczególnie w rejonach zagrożonych wysokim bezrobociem. Jednocześnie małe sklepy osiedlowe są ostoją tradycyjnego, spokojnego stylu życia, miejscem integracji lokalnej społeczności; stanowią zdrową przeciwwagę dla szybkiego tempa życia, anonimowości i braku rzeczywistych kontaktów międzyludzkich.
Kierując się tymi przesłankami, MAKRO Cash & Carry, lider w sektorze handlu hurtowego w Polsce, zdecydowało się zainicjować program społeczny, którego celem będzie wspieranie rozwoju małych sklepów oraz polskiego tradycyjnego handlu. Projekt ma na celu promować zakorzenienie w lokalnej społeczności, które może się przejawiać również w robieniu zakupów w najbliższym osiedlowym sklepiku. Podjęta zostanie próba zbudowania społecznego zaangażowania ludności w proces zakupów, zgodnie z przesłaniem – „kupując u po sąsiedzku, wspierasz swoich”. Projekt zakłada także edukację przedsiębiorców prowadzących tego typu sklepy.
Celem projektu „Tu mieszkam, tu kupuję” jest także popularyzacja roli, jaką w życiu lokalnych społeczności pełnią małe osiedlowe sklepy. Poprzez pokazanie prawdziwych historii zarówno klientów sklepów osiedlowych, jak i ich właścicieli, wskazywane są korzyści wynikające z dokonywania zakupów w tego typu placówkach.
Działania skierowane bezpośrednio do właścicieli sklepów opierają się głównie na dystrybucji materiałów edukacyjnych i promujących akcję. Właściciele sklepów, którzy zgłoszą się do programu (poprzez zakładkę „Weź udział w akcji” na www.tumieszkamtukupuje.pl), otrzymają pakiet materiałów do wykorzystania w swojej placówce, m.in. plakat informujący o akcji i tabliczkę „otwarte/zamknięte” do umieszczenia na drzwiach sklepu, a także ulotkę informującą o założeniach programu "Tu mieszkam, tu kupuję". W ciągu dwóch miesięcy od uruchomienia dystrybucji, po materiały zgłosiło się ponad 4 tysiące właścicieli sklepów.
Poprzez tego typu działania MAKRO Cash & Carry pragnie wspierać główną grupę swoich klientów, jakimi są właściciele sklepów detalicznych i wspomagać rozwój tradycyjnego handlu w Polsce.
Akcję wspierają: Pracodawcy Rzeczypospolitej Polskiej, Naczelna Rada Zrzeszeń Handlu i Usług oraz Slow Food Polska. Patronat medialny nad akcją, która potrwa do końca listopada, objęło Wydawnictwo Polskapresse.
Na potrzeby programu uruchomiono stronę internetową, na której można znaleźć wiele ciekawych i przydatnych informacji: www.tumieszkamtukupuje.pl .
Aktualizacja: Dorota Rogala-Stachura