Aktualności  »  Wiadomości prasowe

E-KOMUNIKACJA W BIZNESIE: WEJDŹ DO GRY O 300 MLN ZŁ

Po półrocznej przerwie wraca popularny instrument, w którym można zgarnąć unijne fundusze na powiązania B2B. W nowym rozdaniu z działania 8.2 Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka (POIG) na chętnych czeka prawie 300 mln zł. Dotacyjny tort zostanie podzielony miedzy mikro-, małe i średnie firmy, które komunikują się z kontrahentami, dystrybucją lub punktami sprzedaży w tradycyjny sposób, a chciałyby zastąpić papiery i e-maile systemem elektronicznym. Na jedno przedsięwzięcie można otrzymać od 20 tys. zł do nawet 2 mln zł. Wnioski oceni i dotacje przyzna Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości (PARP).

Szykuj się na nowości

W porównaniu z poprzednimi naborami jest wiele zmian, które znacznie ułatwiają dostęp do dotacji. W puli działania zostało jeszcze dużo funduszy do rozdysponowania, dlatego w marcu resort rozwoju regionalnego, chcąc zachęcić firmy do ubiegania się o pieniądze, wprowadził bardziej przyjazne zasady oceny wniosków. Skorzystać na nich mogą wszystkie przedsiębiorstwa, dla których dotychczasowy poziom dofinansowania był zbyt niski. Jako jedną z najbardziej znaczących nowości w 8.2 trzeba uznać umożliwienie otrzymania dotacji jako pomocy de minimis. To oznacza, że po zmianie firma może dostać dofinansowanie do 70 proc. kosztów projektu (ale do wysokości dotacji w równowartości 200 tys. EUR).

— To duże udogodnienie dla przedsiębiorców. Większość projektów z 8.2 opiewała na dużo niższe kwoty niż maksymalna wartość dotacji, która wynosi 2 mln zł. Przeniesienie części dotacji na de minimis pozwoli na przyznanie wyższych kwot dofinansowania, niż by to wynikało z mapy pomocy regionalnej. To oznacza, że na przykład średnia firma z Wielkopolski na system B2B o wartości 500 tys. zł będzie mogła pozyskać nie 50 proc., ale 70 proc. dofinansowania — mówi Paulina Puchalska, doradca ds. finansowania inwestycji z Europejskiego Centrum Doradztwa Finansowego.

Według nowych kryteriów nie jest już wymagane wykazanie historii współpracy z partnerami biznesowymi. Wystarczy, jeśli wnioskodawca zadeklaruje (i poprze to odpowiednimi analizami), że w ramach projektu rozpocznie współpracę z co najmniej dwoma innymi przedsiębiorcami.

Źródło: http://firma.pb.pl/3087811,67677,e-komunikacja-wejdz-do-gry-o-300-mln-zl